-
lchlip
@Czym palenie książek różni się od brudzenia duszy? (2 kwietnia 2019 09:51)
Ks. Wojciech Parafianowicz, rzecznik diecezji koszalińsko-kołobrzeskiej w rozmowie z portalem wPolityce.pl zaznacza, że nie spodobała mu się "sama forma palenia książek". – Moim zdaniem jest ona dyskusyjna i nieodpowiednia. Nie zrobiłbym czegoś takiego i odradzałabym takich działań. Nie podoba mi się taka forma działalności kapłana i uważam, że jest po prostu nieodpowiednia – mówi kapłan. Jednocześnie zwraca uwagę, że problem okultyzmu i treści okutystycznych występujących np. w literaturze jest realny: – Jest sporo literatury na ten temat. wiadomo, że rzeczywistość ta szkodzi człowiekowi. Zapewne o zwrócenie uwagi właśnie na to, chodziło w& ...
![]() |
lchlip |
2 kwietnia 2019 10:27 |
@Prezes Kaczyński Wielki Obietnicolog (30 marca 2019 22:10)
"....Dlatego też, bez względu na ewentualną słuszność konkretnej krytyki, krytyka jednej z tych partii obiektywnie oznacza dziś propagandę na korzyść tej drugiej.....
Dobre!
A to oznacza Po Prostu: nie krytykować bo to obiektywnie popieranie tych ONYCH.
I wierz tu człowiekowi klasykom "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi."
:)
![]() |
lchlip |
31 marca 2019 17:00 |
@Czy psychopata może cierpieć na chorobę afektywną dwubiegunową? (28 marca 2019 08:00)
Przygłup.
WoW!
Intelektualne i inteligentne subtelności są bardzo cenne w dyskusjach.
:)
![]() |
lchlip |
28 marca 2019 19:52 |
@Czy psychopata może cierpieć na chorobę afektywną dwubiegunową? (28 marca 2019 08:00)
Na zakończenie:
w tej całej dyskusji o sodomii nie tylko Pani ale nikt nie ma ochoty ani zamiaru odnieść się do cytatu z KKK od którego zacząłem całą dyskusję. Na ile jest on istotny to każdy potrafi sam oczywiście ocenić, ale unikanie rozmowy o jego sensie i znaczeniu w katolicyżmie czy chrześcijaństwie pokazuje tylko jak bardzo głęboki sens sformułowań o "szacunku, wpółczuciu i delikatności" nie jest wart zastanowienia się.
KKK 2358
Pewna liczba mężczyzn i kobiet przejawia głęboko osadzone skłonności homoseksualne. Skłonność taka, obiektywnie nieuporządkowana, dla większości z nich stanowi trudne doświadczenie. Powinno się traktować te osoby z szacunkiem, współczuciem i delikatnością. Powinno się unikać wobec nich jakichkolwiek oznak nie ...
![]() |
lchlip |
28 marca 2019 18:22 |
@Czy psychopata może cierpieć na chorobę afektywną dwubiegunową? (28 marca 2019 08:00)
Rzaczywiście, KKK uwzględnia, że tradycja katechetyczna mówi o "grzechu wołającym o pomstę do nieba". Ma Pani rację.
Podany przez Panią cytat z KKK nie wymienia sodomii czy homoseksualizmu jako grzechu wołającego o pomstę do nieba.
ps.
Ok.
Miłośc lesbijska jest sodomią.
![]() |
lchlip |
28 marca 2019 16:36 |
@Czy psychopata może cierpieć na chorobę afektywną dwubiegunową? (28 marca 2019 08:00)
W katelickim Katechiżmie nie znalazłem kategorii grzechów wołających o pomstę do nieba.
A co do poduczania się, to pozwoli Pani, że będę się posługiwał obowiązującą katolików wersją Katechizmu Kościoła Katolickiego. A moi on wyrażnie, że "są wezwani do czystości":
KKK 2359 "Osoby homoseksualne są wezwane do czystości. Dzięki cnotom panowania nad sobą, które uczą wolności wewnętrznej, niekiedy dzięki wsparciu bezinteresownej przyjaźni, przez modlitwę i łaskę sakramentalną, mogą i powinny przybliżać się one – stopniowo i zdecydowanie – do doskonałości chrześcijańskiej."
ps.
A tak z ciekawości: czy kobiety homoseksualne czyli lesbijki też nazywa Pani sodomitkami?
![]() |
lchlip |
28 marca 2019 15:57 |
@Czy psychopata może cierpieć na chorobę afektywną dwubiegunową? (28 marca 2019 08:00)
Droga Pani,
Ja tylko cytuję, i ani słowem nie komentuję, to co KK podaje oficjalnie w Katechiżmie Kościoła Katolickiego.
![]() |
lchlip |
28 marca 2019 09:48 |
@Czy psychopata może cierpieć na chorobę afektywną dwubiegunową? (28 marca 2019 08:00)
Katechizm KK:
KKK 2358 Pewna liczba mężczyzn i kobiet przejawia głęboko osadzone skłonności homoseksualne. Skłonność taka, obiektywnie nieuporządkowana, dla większości z nich stanowi trudne doświadczenie. Powinno się traktować te osoby z szacunkiem, współczuciem i delikatnością. Powinno się unikać wobec nich jakichkolwiek oznak niesłusznej dyskryminacji. Osoby te są wezwane do wypełniania woli Bożej w swoim życiu i – jeśli są chrześcijanami – do złączenia z ofiarą krzyża Pana trudności, jakie mogą napotykać z powodu swojej kondycji.
http://www.teologia.pl/m_k/kkk1s20.htm
![]() |
lchlip |
28 marca 2019 09:41 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Polecam:
Groen Hendrik - "Małe eksperymenty ze szczęściem. Sekretny dziennik Hendrika Groena, lat 83 i 1/4"
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 18:09 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
"...Też bym tak chciał, żeby móc powiedzieć: a taki Bierut nie był Polakiem albo Żymierski, albo Wolińska, albo Humer czy nawet Lchlip nie jest Polakiem...."
Szczerze mówiąc, wymienienie mnie obok tych innych nazwisk uważam za niezłe CHAMSTWO i BEZCZELNOŚĆ.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:49 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Naprawdę ci się wydaje, że pomidory z polskich szklarni są takie ekologiczne?
Ja też tak do niedawna myślałęm ale to było przed tym jak pomieszkałem na wsi i zobaczyłem jak często teraz opryskiwane są owoce w sadach. I zobaczyłem wypaloną trawę pod drzewami owocowymi (likwidowanie chwastów).
Jednym słowem, nie zabraniam ci wierzyć, że polskie szklarniowe pomidory nawożone są obornikem.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:46 |
@Infrastruktura portowa i plany jej rozbudowy, projekty w zakresie żeglugi śródlądowej (25 marca 2019 16:03)
Chodziło mi o to, że dyskusja raczej nie dotyczy "przewozów morskich". Wiąże się z nimi w jakimś sensie, ale problemy koncentrują się nie w portach morskich lecz w szeroko rozumianej infrastrukturze wodnych dróg śródlądowych.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:39 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Cała tutejsza dyskusja o strajku nauczycieli to takie bujanie w obłokach. Waadza bez żadnego konkretnego powodu rozdaje dziesiątki miliardów m.inn na pierwsze dziecko czego raczej nie da się wyjaśnić biedą w rodzinach z jedynakiem, nie liczy się z kryterium dochodowym czyli czy po 3.000 na głowę czy po 5000 - wsio rawno i wszyscy dostają, nauczyciele - grupa społeczna raczej słabo zarabiająca zaczyna się buntować i od miesięcy przygotowuje się do strajku a teorie o komunistycznym ZNP, rozrabiace Broniarzu i antyrządowym puczu rosną na drożdzach.
Prawda jest stosunkowo prosta. Rząd rozdaje a to znaczy, że ilość rąk wyciągających się po pieniążki zwiększa się. Sam bym to robił no bo w końcu dlaczego nie? Jak rząd daje to znaczy, że kiełbasa wyborcza jest. Dlaczego ja mam j ...
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:32 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
To wszystko prawda ale co z tego? Możesz kontynuować dyskusję o naszej trudnej Historii, ale co to ma wspólnego z rozwiązywaniem dzisiejszych problemów? Ma być samousprawiedliwieniem, że nie może być lepiej niż jest?
Ty szukasz różnic a ja szukam wspólnego mianownika.
Jak się uczyć to od lepszych i w dziedzinach które chcielibyśmy mieć na porównywalnym poziomie.
A wyciąganie UB przy dyskusji o innych krajach wydaje mi się bez sensu.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:16 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Nie zabraniam ci twierdzić, że głównym celem Broniarza i nauczycieli którzy chcą strajkować jest obalenie waadzy.
Może ma obiecane, że zostanie wtedy ministrem? Albo dostanie jakąś fuchę w spółce SP?
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:06 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Wcale nie twierdzę, że strajk nauczycieli nie ma podtekstu politycznego. Jest to oczywiste, ale nie wydaje mi się, aby poparcie ze strony nauczycieli miało na celu obalenie waadzy a nie dostanie iluś tam stów do pensji.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 17:03 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Holendrzy nauczyli się czegoś z Historii. A ja nie podaję przykładów sprzed ponad 300 lat temu, ale oceniam ich powojenną politykę w której umiejętność dogadania się pomiędzy wieloma prądami czy grupami społeczno-politycznymi pozwala im nie tracić energii na kłótnie, wzajemne oskarżania się czy wypominanie kto jest lepszy a kto gorszy, a szukanie możliwości wspólnego mianownika wyjścia z konfliktowych sytuacji.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 16:59 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Och, przekonałeś mnie.
Oczywiście masz rację i od tych Holendrów nie musimy się niczego uczyć.
A prawda jest tylko jedna. Wystarczy tylko wybrać, tę partyjną czy tę Twoją osobistą.
:)
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 16:51 |
@O ludziach usiłujących rozpaczliwie ocalić własną nicość (26 marca 2019 08:18)
Rzeczywiście trudno sobie wyobrazić, że związek zawodowy nauczycieli walczy o KASĘ i że okres przedwyborczy najbardziej się nadaje do wywierania nacisku na waadzę.
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 16:45 |
@Infrastruktura portowa i plany jej rozbudowy, projekty w zakresie żeglugi śródlądowej (25 marca 2019 16:03)
A skąd te pieniądze nagle się znalazły? Pewnie jakieś podejrzenia Pan ma?
![]() |
lchlip |
26 marca 2019 16:29 |